Tuesday 8 July 2008

感謝主!

2008年7月8日下午4時28分,接到爸爸的電話。

爸爸因為患癌,之前接受了長達兩個月的電療,完成療程後休息了一個月。昨天,爸爸到醫院去做CT SCAN,今天再到醫院去拿報告。爸爸打電話來,就是要告訴我結果。

靜靜地,我等著爸爸告訴我結果,也不敢用力呼吸。爸爸在電話那頭說:“我去拿報告了,醫生說,沒事了!”(康復後的第一年,每3個月要到醫院去檢查,第二年是每4個月,跟著的那幾年就是每5個月或半年)

此時此刻,眼淚已經偷偷地流下來了。感謝主,感謝主再次地讓奇蹟發生在我的身上。

我的教友說的沒錯,“no amount of medicine can heal us, only God our Holy Father can, pray to God, pray for a miracle!”

是的,奇蹟再次發生了,我很感謝主從來沒有遺忘過我,沒有遺忘過我的家人。

I will praise you, O LORD, with all my heart;
I will tell of all your wonders.
I will be glad and rejoice in you;
I will sing praise to your name, O Most High.

PSALM 9:1-2


The LORD is my light and my salvation
whom shall I fear?
The LORD is the stronghold of my life
of whom shall I be afraid?
When evil men advance against me
to devour my flesh
when my enemies and my foes attack me,
they will stumble and fall.
Though an army besiege me,
my heart will not fear;
though war break out against me,
even then will I be confident.

PSALM 27:1-3


I love the LORD, for he heard my voice;
he heard my cry for mercy.
Because he turned his ear to me,
I will call on him as long as I live.

PSALM 116:1-2

3 comments:

Anonymous said...

我不知道,這個時候是不是可以用上Hallelujah這個字,但妳終於可以鬆口氣了,真心祝願妳父親健健康康,平平安安。

bear said...

恭喜你。要繼續注意你父親的飲食,保持健康的飲食,加油!

kim said...

謝謝你們的關心!爸爸好很多了,最近也慢慢地胖回了一點,臉色也好看很多了。有媽媽這個“營養師”在,我們一家人都很放心。:)